Скликання: 7 скликання
Сесія / комісія: 11 сесія
Тип документу: Рішення сесій
Дата прийняття: 16.03.2020
Дата оприлюднення: 19.03.2020
Номер документу: Рішення №1
Назва документу: Про створення відділу освіти Горохівської сільської ради та затвердження Положення про нього
Прикріплені файли:
  1. Про створення відділу освіти Горохівської сільської ради та затвердження Положення про нього (0.12 МБ)

                Відповідно до п. 30 ч.1 ст. 26, ст. 54 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Законів України “Про освіту”,  “Про загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про позашкільну освіту”, з метою забезпечення здійснення в Горохівській сільській об’єднаній територіальній громаді повноважень у сфері освіти на належному рівні, сільська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

  1. Створити відділ освіти Горохівської сільської ради як окрему юридичну особу.
  2. Затвердити Положення про відділ освіти Горохівської сільської ради (додається).
  3. Уповноважити сільського голову Бійчука В.Л. подати документи для державної реєстрації відділу освіти Горохівської сільської ради як окремої юридичної особи.
  4. Уповноважити підписати ПОЛОЖЕННЯ ПРО ВІДДІЛ ОСВІТИ ГОРОХІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ секретаря сільської ради Стефанчина Григорія Макаровича.  
  5. Це рішення набирає чинності з 01 червня 2020 року.
  6. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію сільської ради з питань освіти, культури, молоді, фізкультури, спорту,  охорони здоров’я та соціального захисту населення.

 

 

 

Сільський голова                                            В.Л.БІЙЧУК

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Рішенням ХІ сесії

Горохівської сільської ради 7 скликання

від « 16» березня  2020 року №  1

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ВІДДІЛ ОСВІТИ

ГОРОХІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

 

  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
  1. Відділ освіти Горохівської сільської ради (далі — Відділ освіти) є структурним підрозділом Горохівської сільської ради (далі – сільська рада), який утворюється сільською радою. Відділ освіти є підзвітним і підконтрольним сільській раді, що його утворила, і підпорядковується виконавчому комітету сільської ради та сільському голові, а з питань здійснення делегованих йому повноважень - підконтрольний профільному управлінню (департаменту) в галузі освіти Миколаївської обласної державної адміністрації.
  2. Відділ освіти є бюджетною неприбутковою установою, у своїй діяльності керується: Конституцією України, законами України, Указами і розпорядженнями Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами та іншими нормативно-правовими документами Міністерства освіти і науки України, наказами профільного управління (департаменту) в галузі освіти  Миколаївської обласної державної адміністрації, рішеннями Горохівської сільської ради, її виконавчого комітету та розпорядженнями сільського голови, а також цим Положенням.
  3. Основні принципи діяльності Відділу освіти є:

- доступність для кожного громадянина усіх форм і типів освітніх послуг;

- рівність умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку;

- гуманізм, демократизм, пріоритетність загальнолюдських духовних цінностей;

- органічний зв'язок із світовою та національною історією, культурою, традиціями;

- незалежність освіти від політичних партій, громадських і релігійних організацій; науковий, світський характер освіти;

- єдність і наступність системи освіти;

- безперервність і різноманітність освіти;

- поєднання державного управління і громадського самоврядування в освіті.

  1.  Відділ освіти має повне найменування:

         «Відділ освіти Горохівської сільської ради».

         Відділ освіти фінансується за рахунок коштів бюджету Горохівської сільської об’єднаної територіальної громади та субвенції з Державного бюджету, інших не заборонених законодавством надходжень. Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників відділу освіти та видатки на його утримання встановлюються сільською радою за рекомендаціями Міністерства освіти і науки України.

  1. Структура Відділу освіти складається за рекомендаціями Міністерства освіти і науки України та затверджуються сільською радою за поданням начальника відділу освіти.
  2. Штатний розпис Відділу освіти та його структурних підрозділів  затверджується керівником Відділу освіти за погодженням з сільським головою у межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників, затверджених рішенням сесії сільської ради.
  3. Відділ освіти є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
  4. Положення про Відділ освіти затверджується рішенням сесії сільської ради.
  5. Форма власності Відділу освіти – комунальна.
  6. Відділ освіти є головним розпорядником бюджетних коштів за видатками, які визначені рішенням про бюджет Горохівської сільської об’єднаної територіальної громади на фінансування  освітніх установ і закладів, сільських програм і заходів. Фінансову діяльність Відділ освіти, як головний розпорядник бюджетних коштів галузі освіти, здійснює відповідно до Бюджетного кодексу України.
  7. Майно, що є комунальною власністю Горохівської сільської об’єднаної територіальної громади і закріплене за Відділом освіти, належить йому на правах оперативного управління. Відділ освіти володіє і користується цим майном відповідно до вимог чинного законодавства України.
  8. Отримані доходи (прибутки) або їх частини не можуть бути розподілені серед засновників (учасників), працівників відділу (окрім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління й інших пов’язаних із ними осіб.
  9. Юридична адреса Відділу освіти: 57356, Миколаївська обл., с. Горохівське, вул. Поштова, буд. 8.  

 

ІІ. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ВІДДІЛУ ОСВІТИ

  1. Реалізація державної політики та політики сільської ради в галузі освіти і виховання з урахуванням особливостей соціально-культурного середовища на території Горохівської сільської об’єднаної територіальної громади (далі – Горохівська сільська ОТГ).
  2. Аналіз стану освіти, прогнозування розвитку загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти на території Горохівської сільської ОТГ, удосконалення мережі загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів (далі – навчальні заклади) комунальної власності, які знаходяться на території  Горохівської сільської ОТГ згідно з освітніми потребами громадян.
  3. Створення умов для здобуття громадянами дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної освіти відповідно до освітніх потреб особистості.
  4. Здійснення управління навчальними закладами, що є комунальною власністю Горохівської сільської ОТГ.
  5. Здійснення навчально-методичного супроводу навчальних закладів, що знаходяться в межах відповідної території і є комунальною власністю Горохівської сільської ОТГ, організація їх фінансового забезпечення та зміцнення їх матеріальної бази, координація діяльності цих навчальних закладів, а також навчальних закладів інших форм власності.
  6. Призначення керівників закладів освіти на конкурсній основі (відповідно до вимог чинного законодавства та рішень сесії сільської ради), вдосконалення професійної кваліфікації педагогічних працівників, їх перепідготовка та атестація.
  7. Сприяння розвитку самоврядування у навчальних закладах.
  8. Сприяння проведенню експериментальної та інноваційної діяльності у навчально-виховному процесі навчальних закладів.
  9. Забезпечення соціального захисту, охорони життя, здоров’я та захисту прав учасників навчально-виховного процесу в навчальних закладах.
  10. Забезпечення у межах своїх повноважень розвитку різних форм позашкільної освіти, в тому числі за місцем проживання дітей, формування програм розвитку позашкільної освіти, спрямованих на творчий розвиток особистості, виявлення та підтримку обдарованих дітей, талановитої молоді, здійснення навчально-методичного керівництва із зазначених питань.
  11. Організація в межах повноважень оздоровлення та відпочинку дітей у навчальних закладах системи освіти, а також дозвілля дітей та молоді.
  12. Здійснення міжнародного співробітництва.

 

ІІІ. ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ ВІДДІЛУ ОСВІТИ (ВІДПОВІДНО ДО ПОКЛАДЕНИХ НА НЬОГО ЗАВДАНЬ ТА ДЕЛЕГОВАНИХ ПОВНОВАЖЕНЬ)

  1. Забезпечує оперативний контроль за збереженням існуючої мережі навчальних закладів, сприяє їх навчально-методичному, фінансовому та матеріально-технічному оснащенню. Визначає потребу у навчальних закладах усіх типів та подає пропозиції до виконавчого комітету сільської ради щодо оптимізації їх мережі відповідно до соціально-економічних і культурно-освітніх потреб за наявності необхідної матеріально-технічної, науково-методичної бази, педагогічних і науково педагогічних кадрів тощо.
  2. Готує проекти рішень виконавчого комітету про закріплення за загальноосвітніми навчальними закладами території обслуговування, відповідно до якої ведеться облік дітей і підлітків шкільного віку та дітей дошкільного віку.
  3. Вивчає потребу та вносить пропозиції до виконавчого комітету сільської ради про утворення груп, класів у навчальних закладах для дітей з особливими освітніми потребами, організує їх навчання та виховання у навчальних закладах.
  4. Забезпечує створення у закладах освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування.
  5. Здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладів освіти .
  6. Здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
  7. Вивчає потребу та створює умови для прискореного навчання та навчання за екстерном.
  8. Вносить пропозиції до виконавчого комітету сільської ради про відкриття профільних класів, гімназій, ліцеїв, коледжів, навчально-виховних комплексів, навчально-виховних об’єднань, опорних шкіл та їх філій, міжшкільних навчально-виробничих комбінатів, центрів дитячої та юнацької творчості, допризовної підготовки тощо.
  9. Вносить на розгляд профільного управління в галузі освіти  Миколаївської обласної державної адміністрації пропозиції щодо запровадження експериментальних навчальних планів навчальних закладів, нових освітніх програм, педагогічних новацій і технологій та надання навчальним закладам статусу експериментальних
  10. Погоджує проекти будівництва (реконструкції) навчальних закладів, сприяє їх раціональному розміщенню.
  11. Контролює (у межах своїх повноважень) дотримання навчальними закладами усіх типів і форм власності законодавства у сфері освіти.
  12. Сприяє організації та реалізації варіативної складової змісту загальної середньої освіти.
  13. Забезпечує в межах своїх повноважень виконання Конституції України щодо функціонування української мови як державної в навчальних закладах і установах освіти на території Горохівської сільської ОТГ.
  14. Сприяє задоволенню освітніх запитів представників національних меншин і надає можливість  вивчати рідну мову в комунальних навчальних закладах
  15. Затверджує статути навчальних закладів комунальної форми власності, готує їх до реєстрації.
  16. Сприяє навчально-методичному забезпеченню навчальних закладів у межах своєї компетенції.
  17. Упроваджує навчальні плани і програми, затверджені Міністерством освіти і науки України, погоджує освітні програми загальноосвітніх навчальних закладів, вносить пропозиції щодо застосування експериментальних навчальних планів і програм.
  18. Організовує роботу з обдарованими дітьми і проводить в установленому порядку конкурси, олімпіади та інші змагання серед учнівської молоді.
  19. Формує замовлення на отримання підручників, навчально- методичних посібників та іншої навчально-методичної літератури, навчальних програм, документів про освіту.
  20. Сприяє фінансовому забезпеченню існуючої мережі навчальних закладів.
  21. Уносить пропозиції щодо обсягів бюджетного фінансування навчальних закладів та установ освіти, що перебувають у комунальній власності, аналізує їх використання.
  22. Забезпечує  рівні умови для розвитку закладів освіти всіх форм власності на території Горохівської сільської  ОТГ.
  23. Оприлюднює на офіційному сайті Відділу освіти   звітність про всі отримані та використані кошти  (перелік і вартість товарів, робіт, послуг), спрямовані на потреби кожного закладу  освіти, та інші видатки у сфері освіти.
  24. Контролює створення та аналізує використання у навчальних закладах, що формуються за рахунок бюджетних коштів, а також залучення добровільних внесків юридичних і фізичних осіб, підприємств, установ, організацій та з інших джерел для задоволення та покращення матеріально-побутових потреб учнів.
  25.  Сприяє матеріально-технічному забезпеченню навчальних закладів і введенню в дію їх нових приміщень, комплектуванню меблями, відповідним обладнанням, навчально-методичними посібниками, підручниками тощо.
  26. Організовує підготовку навчальних закладів до нового навчального року, до роботи в осінньо-зимовий період, проведення поточних та капітальних ремонтів приміщень даних закладів.
  27. Здійснює контроль за дотриманням правил техніки безпеки, протипожежної безпеки і санітарного режиму в навчальних закладах та надає практичну допомогу у проведенні відповідної роботи.
  28. Сприяє запобіганню бездоглядності та правопорушень серед неповнолітніх у навчальних закладах; здійснює соціально-педагогічний патронаж.
  29. Сприяє діяльності дитячих та молодіжних організацій, творчих об’єднань, товариств.
  30. Проводить конкурси молодіжних проектів серед молодіжних громадських організацій, наукових проектів серед молодих науковців тощо, інші конкурси.
  31. Забезпечує створення та функціонування психологічної служби в навчальних закладах.
  32.  Координує роботу, пов’язану із здійсненням у навчальних закладах професійної орієнтації учнів.
  33. Організовує харчування дітей у навчальних закладах, додержання в них вимог санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм.
  34. Спільно з закладами охорони здоров’я забезпечує щорічні безоплатні медичні огляди учнів (вихованців), педагогічних працівників у навчальних закладах.
  35. Прогнозує потребу у педагогічних працівниках і спеціалістах, співпрацює з педагогічними вищими навчальними закладами.
  36. Сприяє наданню педагогічним працівникам державних гарантій, передбачених законодавством, уживає заходів щодо організації навчально-виховного процесу.
  37. Організовує роботу щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
  38. Організовує проведення атестації педагогічних і керівних кадрів навчальних закладів відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
  39. Розглядає питання та вносить в установленому порядку пропозиції щодо відзначення працівників освіти державними та відомчими нагородами, впроваджує інші форми матеріального і морального стимулювання їх праці.
  40. Подає в установленому порядку статистичну звітність про стан і розвиток освіти на території Горохівської сільської ОТГ і організовує з цією метою збирання та опрацювання інформації і формування банку даних.
  41.  Інформує населення про стан та перспективи розвитку освіти на території  Горохівської сільської ОТГ.
  42. Взаємодіє з органами громадського самоврядування. Розглядає звернення, скарги, заяви громадян, уживає заходів по усуненню причин, що їх викликають, забезпечує виконання вимог законодавства України.
  43. Забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції.

Забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є.

  1. Здійснює контроль за організацією безкоштовного регулярного підвезення до місць навчання і на зворотньому шляху учнів (вихованців), які проживають у сільській місцевості.
  2. Укладає від імені Горохівської сільської ради угоди про співпрацю та/або соціальне партнерство з організаціями профспілок працівників освіти і науки України.
  3. Забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки.
  4. Організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів.
  5. Забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом.
  6. Бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів).
  7. Забезпечує захист персональних даних.

 

ІV. ПРАВА ВІДДІЛУ ОСВІТИ

  1. Брати участь в утворенні, реорганізації та ліквідації навчальних закладів і установ освіти всіх типів і форм власності.
  2. Скликати, у тому числі щороку, серпневі конференції педагогічних працівників, проводити семінари, наради керівників навчальних закладів та установ освіти з питань, що належать до його компетенції.
  1. За дорученням сільського голови  утворювати координаційні комісії, експертні та робочі групи для науково-організаційного супроводу виконання державних цільових програм і проектів, залучати (з укладенням контрактів, договорів) спеціалістів до роботи в цих комісіях (групах), а також для надання консультацій, проведення аналізу стану і складання прогнозів розвитку освітнього, інноваційного та творчого (інтелектуального) потенціалу громади.
  2. Вносити органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо фінансування навчальних закладів та установ освіти, брати безпосередню участь у формуванні бюджету освітньої галузі Горохівської сільської ради.
  3. Зупиняти (скасовувати) у межах своєї компетенції дію наказів і розпоряджень керівників начальних закладів, якщо вони суперечать законодавству або видані з перевищенням повноважень.
  4. Представляти в установленому порядку інтереси Відділу освіти в судових органах під час розгляду спірних питань, що належать до його компетенції.
  5. Надавати в оренду фізичним та юридичним особам не експлуатоване майно та вільні площі закладів, які знаходяться на балансі Відділу освіти.
  6. Залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів сільської ради, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об'єднань (за згодою).
  7. Укладати угоди про співробітництво та встановлювати прямі зв'язки з навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами тощо.

 

V. КЕРІВНИЦТВО ВІДДІЛУ ОСВІТИ

  1. Відділ освіти очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади Горохівським сільским головою відповідно до чинного законодавства.

Особа, яка призначається на посаду начальника, повинна мати вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівням магістра, стаж роботи за фахом,  та/або на державній службі, в органах місцевого самоврядування,  керівної роботи в навчальних закладах не менш як 3 роки та володіти державною мовою.

2. Начальник Відділу освіти:

2.1. Здійснює керівництво діяльністю Відділу освіти.

2.2. Призначає та звільняє працівників Відділу освіти, які не є посадовими особами місцевого самоврядування;

2.3. Несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на нього завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни.

2.4. Діє без доручення від імені Відділу освіти, представляє його інтереси в органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадами.

2.5. Планує роботу Відділу освіти і аналізує стан її виконання.

2.6. Видає в межах своєї компетенції накази, контролює їх виконання.

2.7. Затверджує положення про підрозділи і служби Відділу освіти, функціональні обов’язки його працівників.

2.8. Затверджує посадові інструкції працівників Відділу освіти та визначає ступінь їх відповідальності.

2.9. Укладає та розриває трудовий договір (контракт) з керівниками  закладів освіти у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладів освіти.       

2.10. Заохочує та накладає дисциплінарні стягнення на працівників Відділу освіти, керівників та педагогічних працівників навчальних закладів.

2.11. Подає на затвердження сільського голови проект кошторису доходів і  видатків, вносить пропозиції щодо граничної чисельності та фонду оплати праці працівників Відділу освіти.

2.12. Розпоряджається коштами,  які виділяються на утримання Відділу освіти.

2.13. Затверджує штатні розписи навчальних закладів.

2.14. Здійснює контроль за ефективним і раціональним використанням бюджетних коштів в межах затвердженого кошторису витрат, пов’язаних із функціонуванням галузі.

2.15. Відкриває рахунки у банках України, має право першого підпису.

2.16. Сприяє розвитку міжнародних зв’язків з питань освіти, виховання.

         2.17. Одержує в установленому порядку від  органів місцевого самоврядування, органів державної влади, підприємств, установ,  організацій  інформацію, довідки, розрахунки, інші матеріали, необхідні  для виконання покладених на нього обов’язків;

          2.18. Бере участь  у роботі сесій Горохівської сільської ради, у засіданнях виконкому, засіданнях консультативно-дорадчих органів, створених сільським головою,  Горохівською  сільською радою та її виконавчими органами, у нарадах, семінарах та інших заходах, що проводяться  Горохівською сільською радою та її виконавчими органами.

2.19 Проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Відділу освіти.

2.20. Здійснює інші повноваження, покладені на нього відповідно до діючого законодавства.

3. Накази начальника Відділом освіти, видані з порушенням законодавства або з перевищенням повноважень, можуть бути скасовані сільським головою або оскаржені в судовому порядку.

4. При Відділі освіти може створюватися колегія. Склад колегії затверджується сільським головою за поданням начальника Відділу освіти. Рішення колегії впроваджуються в життя наказами начальника відділу.

5. При Відділі освіти може створюватися рада з питань освіти (рада керівників навчальних закладів), діяльність якої регламентується положенням про неї, а також інші громадські утворення (ради), комісії з числа учасників навчально-виховного процесу, представників громадськості Горохівської сільської ОТГ.

6. Для організації методичної роботи, підвищення кваліфікації педагогічних працівників, забезпечення оперативного функціонування навчальних закладів, забезпечення фінансової діяльності при Відділі освіти можуть утворюватися структурні підрозділи Відділу освіти (методичний кабінет, господарська група, централізована бухгалтерія), які діють відповід